Mercedes Benz 300 “Adenauer” 1953


auto do slubu swidnica

zabytkowe auto do slubu wroclaw

Mercedes-Benz Typ 300 ? rodzina luksusowych samochodów osobowych produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1951?1962, nosiła oznaczenia wewnętrzne W186, W188 i W189 (w zależności od wersji). Łącznie powstało 12 190 egzemplarzy serii 300.

Typ 300 “W186″ został wprowadzony do produkcji w listopadzie 1951 roku. Do napędu użyto nowej jednostki R6 SOHC o pojemności 2996 cm3 zblokowanej z w pełni zsynchronizowaną 4-biegową manualną skrzynią biegów przekazującą napęd na koła tylne. Dzięki zastosowaniu m.in. dwóch dolnoopadowych gaźników Solex silnik generował moc maksymalną 115 KM (85 kW) przy 4600 obr./min[2].

Samochód zaprojektowany został tak, aby działał bezproblemowo w ciężkich warunkach. Z tego względu zastosowano w nim takie rozwiązania jak: głębokie płaszcze wodne bloku silnika, sterowaną termostatem chłodnicę oleju, miedziano-ołowiane panewki oraz wzmacniany wał korbowy.

Wersja czterodrzwiowa (w konfiguracji sześciomiejscowej) dostępna była zarówno jako sedan jak i kabriolet (Cabriolet D). Do września 1955 wyprodukowano 6214 sedanów i 591 kabrioletów.

300b (W186 III)
W marcu 1954 wprowadzono wspomaganie układu hamulcowego, nową odmianę nazwano Typ 300b. W przednich drzwiach zastosowano uchylne okienka wentylacyjne. Dzięki zastosowaniu innego typu gaźników oraz podniesieniu stopnia kompresji z 6,4 do 7,5 moc maksymalna wzrosła do 125 KM (92 kW).

300c (W186 IV)
We wrześniu roku 1955 samochód otrzymał większą tylną szybę, nazwę zmieniono na Typ 300c. Pojazd mógł zostać także wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Wersja 300c charakteryzowała się także nowym niezależnym zawieszeniem tylnym opartym o oś wahliwą.

Produkcji wersji Cabriolet D zaprzestano w czerwcu 1956 (51 egzemplarzy), sedan pozostawał w produkcji do lipca 1957, fabrykę opuściło 1432 sztuki.

IMG_9142

swidnica auto do slubu

zabytkowy mercedes walbrzych strzegom do slubu

Dane techniczne

Rocznik 1951 300
R6 3,0 l (2996 cm3) Daimler-Benz M 186, 2 zawory na cylinder, SOHC
Układ zasilania: gaźnik
Średnica cylindra × skok tłoka: 85,00 x 88,00 mm
Stopień sprężania: 6,4:1
Moc maksymalna: 115 KM (84,5 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 196 Nm przy 2500 obr/min
Prędkość maksymalna: 155 km/h
Średnie zużycie paliwa: 13,8 l / 100 km